Креслення



Урок-креслення в 10-му класі

Тема уроку: «Переріз геометричних тіл площинами»

Мета: - закріпити сформовані вміння та навички в побудові геометричних фігур  перерізаних площиною та знаходження натуральної величини перерізу;
-   розвивати гнучкість і точність мислення, пізнавальну активність просторову уяву;
-   виховувати уважність, спостережливість, охайність, самостійність, планомірність, розширювати політехнічний кругозір.
   Результативність: максимально правильно виконана графічна робота кожним учнем відповідно до здібностей.
   Тип уроку: практична робота.
   Домінуючі методи роботи: бліц-турнір, цікаві задачі, рішення кросвордів, гра «Хто швидше», графічна робота.
   Міжпредметні зв’язки: геометрія – переріз многогранників і круглих тіл; трудове навчання – технічне конструювання.
   Обладнання: картки завдання, розбірна модель піраміди, цікаві задачі.
  Час проведення: 90 хв.


Хід уроку

І. Організаційний етап – 3 хв.
ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів:
     1 етап – бліц-турнір – 10 хв.;
     2 етап – виконати ескіз деталі з цілеспрямованим розрізом за описом (на листках   в клітинку) – 17 хв.
     3 етап – одночасно виконуються 3 завдання – 10 хв.:
- конкурс капітанів – цікаві задачі біля дошки;
- розгадування кросвордів – 4 чол. за першими партами;
- гра «Хто перший ?».
Підведення підсумків гри членами журі,  а поки члени журі працюють, наш гість бібліограф вчених – дослідників дасть нам історичну довідку про життя французького фізика, геометра,  засновника нарисної геометрії Гаспара Монжа.
ІІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності.
  Графічна робота – переріз чотирикутної піраміди площиною, визначення натуральної величини перерізу.
  Пояснивши учням обсяг роботи (накреслити 3 проекції зрізаної піраміди з визначенням натуральної величини перерізу, нанести розміри). Записати на дошці обсяг роботи.
   Пригадаємо правила безпеки під час виконання графічної роботи.
    Перед вами на столах є необхідні матеріали і інструменти. Приступаємо до роботи.
  На форматі А3 (підготовленому вдома) з рамкою креслення і з рамкою основного напису виконується робота по індивідуальним варіантам. ( Учні виконують завдання, учитель надає при необхідності індивідуальну допомогу. Під час роботи в класі звучить тиха інструментальна музика. )
 Фізхвилинка.
 Вправи для очей та пальців рук
1 Сидіти з закритими очима, розслабивши м’язи обличчя та відкинувшись на спинку стільця, руки покласти на коліна (10 – 15 сек)
        2. Руки зігнути перед грудьми, кисті міцно з’єднати , схрестивши пальці, повернути кисті пальцями до грудей, не роз’єднуючи долоні , повернути кисті пальцями вперед. (повторити 5-6 раз) Відпустити руки і потрясти розслабленими кистями.
        3. Нахилити голову до грудей та відвести назад (повторити 5-6 раз) Темп повільний
        4. Подивитись вдалену перед собою протягом 2-3 сек, перевести погляд на кінчик носа та затримати на 3-5 сек. (повторити 6-8 разів)
    Продовження роботи по темі , за 5 хв до кінця уроку перевіряємо роботи , готуємо їх до здачі.
    Розповідь « працівника центру зайнятості » про актуальну на сьогодення професію дизайнера .
    В кінці уроку роботи  збираються.
ІV. Підсумок уроку.
   Рефлексія

Виконати  ескіз деталі з цілеспрямованим розрізом за описом.
    «Деталь являє собою кулю, заглиблену на третину свого діаметра в горловину зрізаного конуса, який своєю більшою основою стоїть в центрі прямокутної плити. Ширина плити декілька більша діаметра нижньої основи конуса, а довжина в 0,5 разів більша ширини. По кутах плити маємо 4 циліндричних наскрізних отворів. Зрізаний конус та куля пустотілі. Внутрішня конічна поверхня переходить у сферичну. А внизу, в центрі деталі, на всю висоту плити проходить наскрізний отвір, який має форму правильної шестикутної призми».
   Прочитавши опис, пропоную уявити деталь, потім знову читаю опис. Після цього учні починають виконувати ескіз, а вчитель слідкує чи самостійно вони його виконують. Після збігу часу з допомогою членів журі вчитель збирає роботи. Видає членам журі еталон (роботу з точною відповіддю), журі перевіряє роботи, а тим часом вчитель готує слідуючі завдання.
Бліц-турнір
1.          Утворене методом проеціювання зображення предмета на площині називають проекцією.
2.          Чи проекційні промені паралельні між собою та перпендикулярні до площини проекції? Так
3.          За допомогою яких ліній можна одержати проекції предмета на площині? Проекційні промені.
4.          Скільки виглядів може мати предмет?  6
5.          Скільки основних площин проекцій? 3
6.          Як називається лінія перетину площин проекцій? Віссю проекції
7.          Як повинні розміщуватися площини проекцій на кресленні одна відносно іншої? У проекційному зв’язку
8.          Як називається зображення повернутої до спостерігача частини предмета? Виглядом.
9.          Як називається зображення утворене на фронтальній площині проекції? Виглядом спереду.
10.     Як називається зображення утворене на горизонтальній площині проекції? Виглядом зверху.
11.     Як називається зображення утворене на профільній площині проекції? Виглядом зліва.
12.      Які розміри формату А4?  297 х 210.
13.      Яка товщина основної суцільної товстої лінії? 0,5 – 1,5.
14.      Які розміри формату А3? 297 х 420.
15.      Яка товщина суцільної тонкої лінії? 0,5 товщини основної товстої.
16.      Як позначаються осьові  та центрові лінії? Штрих-пунктир.
17.      Як називають зображення фігури, утворене уявним перерізуванням предмета січною площиною? Переріз.
18.      Як виділяють фігуру перерізу, щоб вона була виразніша? Штриховкою.
19.      Як називається креслення виконане від руки, на око, яке має тимчасове призначення? Ескіз.
20.      Чи наносять штриховку суцільними тонкими лініями під кутом 45º до рамки креслення на відстані 2-3 мм одна від одної? Так.
Бліц - турнір
1Утворене методом проеціювання зображення предмета на площині називають
2 Чи проекційні промені паралельні між собою та перпендикулярні до площини проекції?
 3 За допомогою яких ліній можна одержати проекції предмета на площині?
 4 Скільки виглядів може мати предмет? 
 5 Скільки основних площин проекцій?
 6 Як називається лінія перетину площин проекцій?
 7 Як повинні розміщуватися площини проекцій на кресленні одна відносно іншої?
 8 Як називається зображення повернутої до спостерігача частини предмета?
 9 Як називається зображення утворене на фронтальній площині проекції?
 10 Як називається зображення утворене на горизонтальній площині проекції?
 11 Як називається зображення утворене на профільній площині проекції?
 12 Які розміри формату А4? 
 13 Яка товщина основної суцільної товстої лінії?
 14 Які розміри формату А3?
 15  Яка товщина суцільної тонкої лінії?
 16 Як позначаються осьові  та центрові лінії?
 17 Як називають зображення фігури, утворене уявним перерізуванням предмета січною площиною?
 18 Як виділяють фігуру перерізу, щоб вона була виразніша?
 19 Як називається креслення виконане від руки, на око, яке має тимчасове призначення?
 20 Чи наносять штриховку суцільними тонкими лініями під кутом 45º до рамки креслення на відстані 2-3 мм одна від одної?
Кросворд для першої команди
1.          Випуклий многогранник, грані якого трикутники і в кожній вершині сходиться по 4 ребра (октаедр)

2.          Кріпильна деталь для роз’ємного різьбового з’єднання деталей в виробі (шпилька)

3.          Деталь, яка попереджує само відгвинчування гайки (шплінт)

4.          Пластинка начерк, якої відповідає контуру креслення виробу слугує для викреслювання контуру деталей (шаблон)

5.          Зовнішній лицьовий бік споруди (фасад)

6.          Автор ряду робіт і підручників з нарисної геометрії (1895-1947р.р.) (Добряков)

7.          Кільцевий виступ на циліндричній поверхні деталі (буртик)

8.          Елемент в геометрії не маючий розмірів, але який визначається в просторі 3 координатами (точка)

9.          Замкнута випукла плоска крива, яка складається з дуг кіл (овал)

10.     Величина нахилу одної прямої відносно іншої (уклон)

Кросворд для другої  команди
1.          Деталь машини, за допомогою якої герметизується зазор між рухомою і не рухомою частинами машини (сальник)

2.          Найбільші зовнішні розміри деталей, виробів (габарит)

3.          Креслярський інструмент (олівець)

4.          Учбова книга, а також предмет необхідний для навчання чого-небудь (посібник)

5.          Автор теоретичних робіт та підручників з нарисної геометрії (1885-1965р.р.) (Колотов)

6.          Зображення предмету умовно розрізаного однією або декількома  площинами (розріз)

7.          Число яке характеризує величину відрізка або кута (розмір)

8.          Різновидність аксонометричного зображення (диметрія)

9.          Площина, яка є частиною поверхні многогранників (грань)

10.     Кріпильна деталь для роз’ємного різьбового з’єднання виробу (шпилька).

Кросворд для першої команди

1 Випуклий многогранник, грані якого трикутники і в кожній вершині сходиться по 4 ребра

2 Кріпильна деталь для роз’ємного різьбового з’єднання деталей в виробі

3 Деталь, яка попереджує само відгвинчування гайки

4 Пластинка начерк, якої відповідає контуру креслення виробу слугує для викреслювання контуру деталей

5 Зовнішній лицьовий бік споруди

6 Автор ряду робіт і підручників з нарисної геометрії (1895-1947р.р.)

7 Кільцевий виступ на циліндричній поверхні деталі

8 Елемент в геометрії не маючий розмірів, але який визначається в просторі 3 координатами

9 Замкнута випукла плоска крива, яка складається з дуг кіл

10 Величина нахилу одної прямої відносно іншої

Кросворд для другої  команди

1 Деталь машини, за допомогою якої герметизується зазор між рухомою і не рухомою частинами машини

2 Найбільші зовнішні розміри деталей, виробів

3 Креслярський інструмент

4 Учбова книга, а також предмет необхідний для навчання чого-небудь

5 Автор теоретичних робіт та підручників з нарисної геометрії (1885-1965р.р.)

6 Зображення предмету умовно розрізаного однією або декількома  площинами

7 Число яке характеризує величину відрізка або кута

8 Різновидність аксонометричного зображення

9 Площина, яка є частиною поверхні многогранників

10 Кріпильна деталь для роз’ємного різьбового з’єднання виробу .

Немає коментарів:

Дописати коментар